Nowa wersja SMART Notebook 15.2 już do pobrania!

Nowa wersja SMART Notebook 15.2 już do pobrania!

Co nowego znajdziemy w tej wersji programu? Przede wszystkim nowe aktywności i motywy w Mechanizmie tworzenia ćwiczeń lekcyjnych (LAB). Zmienioną wersję SMART Ink 3.2.

W Mechanizmie na pierwszy plan wychodzą dwie nowe aktywności „Odkryj etykietę” oraz „Przyspieszenie”. Pierwsza jest swego rodzaju narzędziem do dodawania etykiet do wybranej ilustracji. Wystarczy wybrać z dysku obraz (obsługiwane formaty plików: JPG/JPEG, PNG, GIF) i wskazać interesujące nas punkty na zdjęciu. Aplikacja automatycznie oznaczy kształtem wskazany element i doda etykietę. Wystarczy teraz wpisać właściwą nazwę w puste miejsce. Powyższe czynności powtarzamy dla każdego punktu. Dodatkowo możemy wskazać wielkość czcionki w etykiecie (mała, średnia, duża), kolory linii odnośników i kształty oznaczeń (koło, kwadrat, trójkąt i gwiazda). Możliwy jest również losowy wybór wyżej opisanych dwóch opcji (kolor, kształty). Sama aktywność co więcej może zostać wzbogacona o znane już elementy gier (zegar, kostki do gry, losy z kapelusza, brzęczyki i koło do losowania).

 

 

Druga aktywność to test – gra „Przyśpieszenie”. Uczniowie ścigają się między sobą, próbując odpowiedzieć na pytania testowe wielokrotnego wyboru z jedną poprawną odpowiedzią, przygotowane wcześniej przez nauczyciela. Im uczniowie szybciej udzielą odpowiedzi w poszczególnych turach, tym szybciej dotrą do mety wyścigu. Ćwiczenie to ma atrakcyjną szatę graficzną oraz dźwiękową przypominającą wyścigi samochodowe na torze. Maksymalnie może grać czterech uczniów i każdy z nich może wybrać dowolną postać zawodnika (różne rodzaje zwierząt). Na zakończenie wyścigu – testu wyświetla się podsumowanie wyników i można przejść do treści pytań oraz poprawnych odpowiedzi.

 

 

Oprócz tego wszystkie dotychczasowe ćwiczenia lekcyjne zyskały nowe ciekawe motywy graficzne (smok i rycerz, pszczelarstwo). Dodano też po jednym zwykłym temacie bez kolorowej grafiki, utrzymanym w odcieniach szarości i wykorzystującym wyłącznie proste kształty geometryczne. Tak więc dotychczasowe ćwiczenia mają już po 5 szablonów do każdej aktywności, co pozwala na przygotowanie dość dużej liczby aktywności nie powtarzając ciągle tych samych motywów.

Wisienką na torcie jest nowa ciekawa funkcja w aktywności pod nazwą „Wykrzycz to”. W przypadku wersji z podziałem na kategorie nauczyciel może teraz bardzo łatwo przemieszczać uczniowskie odpowiedzi z jednej kategorii do drugiej. Do tej pory było to niemożliwe i wpis wychowanka można było tylko usunąć, ale nie przenieść.

 

 

W SMART Ink w wersji 3.2 znajdziemy odświeżone dynamiczne koło (pasek) narzędzi. Nowością jest przybornik, dający łatwy dostęp do narzędzi przechwytywania ekranu, narzędzie do przekształcania odręcznych zapisków w tekst maszynowy z gestami edytorskimi i zupełna innowacja – funkcja stemple. To narzędzie ma wbudowane 10 kształtów różnych znaczków, ale jest opcja również dodawania własnych kształtów pieczątek.

 

Na koniec warto wspomnieć o nowym dodatku „YouTube”, który pozwala na bezpieczne wyszukiwanie filmów, ich podgląd i w końcu na integrację z programem SMART Notebook. Można przeszukiwać zawartość serwisu pod względem słów kluczowych lub od razu wkleić link do filmu. Tak wskazaną przez nas zawartość oglądamy w oknie programu podczas lekcji, gdy przejdziemy do slajdu z umieszczonym dodatkiem.

 

 

Wersja programu na systemy MS Windows jest do pobrania na stroniehttp://education.smarttech.com/en/products/notebook/download dla szkół posiadających aktualną umowę utrzymania oprogramowania Notebook Advantage. Znając klucz produktu pod tym linkiemhttp://www.smarttech.com/support/browse+support/product+key+information możemy sprawdzić czy mamy aktualną wyżej opisaną usługę.

Osoby chcące zapoznać się tylko z aktualną wersją mogą skorzystać z 90 dniowej wersji trialhttp://education.smarttech.com/en/products/notebook/download#trial.

A.S.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}