Lekcja poruszająca tematykę zgody i przyjaźni w stosunkach międzyludzkich. Ćwiczenia w rozpoznawaniu przymiotnika i przysłówka, ich pisownia z przeczeniem “nie”. Utrwalenie tabliczki mnożenia. Lekcja zawiera dodatkowo plik Word z kartą pracy do wydruku.
Temat dnia: Zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Zapis do dziennika: Czytanie z podziałem na role wiersza Aleksandra Fredry „Paweł i Gaweł”. Ocena zachowania bohaterów wiersza. Ustalenie i wyjaśnienie morału. Rozmowa na temat stosunków sąsiedzkich na podstawie własnych obserwacji dzieci oraz wiersza. Rozróżnianie przymiotników i przysłówków, ich pisownia z „nie”. Mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
Uczeń/uczennica:
- czyta wiersz z podziałem na role,
- ocenia zachowanie bohaterów utworu poetyckiego,
- rozumie pojęcie „morał”,
- określa cechy dobrego sąsiada,
- rozpoznaje przymiotniki i przysłówki,
- stosuje w praktyce łączną pisownię „nie” z przymiotnikiem i przysłówkiem,
- mnoży i dzieli w zakresie 100.
Przedmiot:
nieprzyporządkowane
Poziom:
I etap edukacyjny
Udostępniła:
Małgorzata Ławniczak (goslaw@interia.pl)
Zespół Szkół Muzycznych w Toruniu
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
