Zbieramy pomysły na lekcje ze SMART Notebook na nadchodzący rok szkolny

Zbieramy pomysły na lekcje ze SMART Notebook na nadchodzący rok szkolny

Wakacje w pełni i ich końca nie ma co przyśpieszać, ale od czasu do czasu warto może odkryć i zanotować kilka projektów do wykorzystania na nadchodzący rok szkolny. Poniżej postaram się przedstawić kilka ciekawych pomysłów i szablonów, które nie wymagają dużo pracy, a mogą się stać interesującym i angażującym sposobem na naukę przez zabawę.

Przypominam, że w celu korzystania (pobierania i umieszczania swoich materiałów) ze SMART Exchange, musimy posiadać na tej stronie swoje konto, które założymy nieodpłatnie. Wszystkie pobrane materiały możemy zapisać na dysku twardym swojego komputera lub dodać do swojej galerii i korzystać z nich w dowolnej chwili przenosząc z Mojej zawartości na okno robocze SMART Notebook. Aby pobrać omawiane elementy można kliknąć w ich na nazwy, które są łączami do stron im poświęconym na SMART Exchange.

 

 

1. Matryca do przygotowania KWIZU TRÓJKĄT (Quiz – format) na lekcję

Jest to gotowy i prosty szablon dla przygotowaniu kwizu, który można rozegrać pomiędzy dwoma grupami uczniów (zespół żółtych i zespół zielonych). Uczniowie  (lub nauczyciel) klikają na liczby i wybierają pytania dla poszczególnych grup w ustalonej kolejności. Jeżeli udzielona odpowiedź jest prawidłowa, można zaznaczyć to poprzez przesunięcie na liczbę oznaczającą dany numer pytania sześcianu zgodnie z kolorem danej grupy. Wygrywa ta grupa, której figura powstała z ułożonych sześcianów jako pierwsza dotknie wszystkich boków trójkąta. Treść pytań wpisywana jest przez nauczyciela przed lekcją na kolejnych slajdach w programie SMART Notebook.

 

 

 2. Forma do przygotowania KWIZU PRZERZUCAMY MOST (Pool Quiz)

Jest to plansza do zbudowania własnego mini turnieju. Wystarczy dodać 16 pytań i jest ona gotowa do zajęć z dwoma zespołami uczniów. Treść pytań można napisać na kolejnych slajdach (albo jednym slajdzie ale z funkcją odsłaniania treści każdego pytania osobno) programu SMART Notebook lub po prostu na kartce. Uczniowie są podzieleni na drużynę zieloną i czerwoną. Zadaniem uczniów jest tak wybierać numery pytań aby przerzucić most swojego koloru przed drużyną przeciwną.

 

 3. Narzędzie flash’owe WYKRES (notebook.galleryitem)

Jest to obiekt aplikacji SMART Notebook i jednocześnie bardzo proste narzędzie do przygotowywania obrazków wykresów kołowych. W kolumnie Label podajemy opisy wartości, a w kolumnie Value wartości. Po prawej stronie tworzy się cieniowany wykres kołowy. W wierszu Tiltle możemy wpisać nazwę naszego wykresu. Przycisk Printpowoduje otwarcie okna dialogowego opcji drukowania, ale nie musimy go koniecznie używać.

 

 

4. Narzędzie flash’owe ZEGAR (Time Timer)

Jest to obiekt aplikacji SMART Notebook i prosty przybór manipulacyjny. Tarcza podzielona jest na 60 minut, a my mamy możliwość zaznaczenia na niej odpowiedniej wartości.

 

 

5. Kolekcja galerii SMART Notebook WYCIĄGANE NOTATKI

Kolekcja jedenastu obiektów SMART Notebook, które są elementami do przygotowania chowanych notatek lub gotowymi „karteczkami” do umieszczenia zapisków. Często zdarza się, że chcemy ukryć pewne informacje przed uczniami w taki sposób, aby mogli je w odpowiedniej chwili poznać lub po prostu na stronie SMART Notebook’a nie ma możliwości bez utraty czytelności umieścić wszystkich niezbędnych informacji. Pomocą mogą być wysuwane fiszki, które chowamy poza krawędź slajdu tak, aby widoczny był element, za który możemy etykietę złapać i wyciągnąć.

 6. Kolekcja galerii SMART Notebook animowane PORY ROKU – gify

Kolekcja 4 rysunków przedstawiających cztery pory roku. Najciekawsze jest to, że rysunki przedstawiają wygląd tego samego miejsca, które zmienia się w zależności od pory roku. Smaczku dodają animowane elementy rysunku. Na przykład jesienią pada deszcz, a zimą śnieg. Elementy te można z powodzeniem wykorzystać w materiałach dotyczących omawiana zmian w przyrodzie w czasie roku.

7. Dwie kolekcje teł galerii SMART Notebook część 1 i część 2

Dwie galerie zawierają łącznie 31 bajecznie kolorowych teł do wykorzystania w materiałach przygotowywanych za pomocą SMART Notebook’a dla klas młodszych.

8. Discovery Education™ w SMART Exchange

W zbiorach SMART Exchange znajdziemy aż 284 obiektów, które pochodzą od popularnej w Stanach Zjednoczonych Discovery Education, która jest częścią spółki Discovery Communications i zajmuje się produkcją materiałów dydaktycznych dla szkół. Wśród tych materiałów odjedziemy dużo filmów i bardzo ciekawych zdjęć.

9. Kolekcja galerii SMART Notebook INSTRUMENTY MUZYCZNE (Musical Instruments)

Galeria zawiera 28 zdjęć klasycznych instrumentów muzycznych dobrej jakości.

 

 

10. Matryca do przygotowania gry KOOSH BALL (Koosh ball template)

Forma do przygotowania ciekawej gry dla młodszych dzieci. Uczniowie rzucają kulką koosh ball (gumowa kulka do ściskania lub “jerzyk” wykonany z prostych odcinków gumki, dość popularny wśród dzieci) lub innym miękkim przedmiotem jak woreczek z ziarnem w powierzchnie tablicy SMART Board, na której wyświetlona jest pierwsza strona gry. Każde koło na slajdzie jest połączone z inną stroną w tym pliku. Wystarczy wypełnić poszczególne puste strony w matrycy pytaniami, zadaniami itd.

 

 11. Szablon do GRY z użyciem kostki do gry (6th grade final review)

Prosta gra planszowa z pionkami i kostką do gry. Aby rzucać kostką gracz musi najpierw odpowiedzieć na pytanie. Pytania można dostosować do swoich potrzeb. Gra w angielskiej wersji językowej.

Arkadiusz Stefan

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}