Zagrożenia w sieci NOWA

Zagrożenia w sieci NOWA

Zagrożenia w sieci

Zajęcia dotyczą wybranych zagrożeń wynikających z dostępu do sieci internetowej (phising, spam, pharming, malware, hoaxy). Uczniowie określają, na czym polega zagrożenie oraz wskazują sposoby zapobiegania tym zagrożeniom. Uczniowie pracują w zespołach. W trakcie zajęć wykorzystywana jest praca przygotowana w programie on-line Glogster.

Lekcję można przeprowadzić na dwa sposoby – uczniowie pracują z komputerami, ale wnioski zapisują ręcznie na kartach pracy. Następnie prezentują pracę na forum klasy ustnie lub korzystają z możliwości ćwiczenia „Wykrzycz to” – robią zdjęcie pracy, wysyłają na tablicę i dopiero omawiają wylosowane zagrożenie.

W drugim sposobie uczniowie wypełniają kartę pracy na komputerze. Nauczyciel pobiera lekcję a następnie wysyła ja na SMART Learning Suite Online. Po zalogowaniu wybieramy zielony prostokąt i klikamy „Import resource”, następnie wybieramy z komputera plik „Zagrożenia w sieci”. W trybie edycji zmieniamy trzeci slajd w aktywne ćwiczenie dla uczniów. Wybieramy „Convert to activity” i „Make this page collaborative workspace”. Następnie klikamy „Finish editing”. Na lekcji wybieramy START. Uczniowie wchodzą na hellosmart.com, wpisują kod nauczyciela i swoje imię. Na swoich komputerach widzą kolejne slajdy, po slajdzie trzecim, pracując w grupach, mogą swobodnie pisać. Nauczyciel może wyświetlić na tablicy pulpit każdej grupy.

Lekcja znakomita na Dzień Bezpiecznego Internetu, który obchodzimy w lutym.

Przedmiot:

TIK i informatyka

Poziom:

II lub III etap edukacyjny

Udostępniła:

Mariola Kosztołowicz

Gimnazjum w Morawicy

Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.

Image module
Pobierz lekcję
div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}