Przykłady zadań z geografii fizycznej potwierdzające wiedzę oraz umiejętności uczniów II i III-go etapu edukacyjnego.
Planeta Ziemia fascynuje swoją przyrodą i zjawiskami w niej zachodzącymi. Dydaktyka i metodyka geografii pozwala uczniom zdobywać tematyczną wiedzę, demonstrować przedmiotowe umiejętności, prezentować właściwe postawy.
Na kolejnych slajdach prezentuję wybrane zadania oraz problemy z zakresu geografii – szczególnie fizycznej – na przykładzie środowiska jednego z lądów, których rozwiązaniem uczeń potwierdzi a nauczyciel oceni:
- ilość i jakość posiadanej wiedzy;
umiejętności:
- korzystania ze źródeł informacji geograficznej;
- wyjaśniania zjawisk, procesów, związków oraz zależności w przyrodzie;
- stosowania wiedzy w praktyce;
- postawę badacza i odkrywcy.
Zaprezentowane dalej zadania można wykorzystać w różnych fragmentach treści nauczania geografii w szkole podstawowej lub średniej jako: samodzielne zajęcie edukacyjno-wychowawcze, fragmenty lekcji, zadania domowe, elementy różnego typu sprawdzianów wiedzy oraz umiejętności uczniów, itp.
Twierdzę, że pomysł wykorzystuje znane i polecane metody dydaktyczne, drogi uczenia się, zasady pedagogiki a uczeń ma szansę poszukiwać, badać, zrozumieć oraz brać odpowiedzialność za siebie i środowisko.
Dariusz Łuszczyk
Przedmiot:
geografia
Poziom:
II i III etap edukacyjny
Udostępnił:
Dariusz Łuszczyk
Szkoła Podstawowa im. ks. Leona Poeplau w Kończewicach
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
