Co spowodowało, że zdecydowała się Pani na rozpoczęcie pracy nad książką „Tablica interaktywna w edukacji wczesnoszkolnej. Zbiór ćwiczeń.”, która została wydana przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
Moje doświadczenia z tablicą SMART trwają już kilka lat. Ponieważ przygotowanie ćwiczeń interaktywnych wymaga poświęcenia dodatkowego czasu w domu, pomyślałam, że nie każdy nauczyciel chce i może pracować po godzinach. Stąd wziął się pomysł podzielenia się tym, co już wypracowałam i co zostało już sprawdzone w praktyce. Większość ćwiczeń interaktywnych zawartych w mojej książce to ćwiczenia, które były zweryfikowane podczas pracy z moimi uczniami, dlatego można je bez żadnych obaw technicznych zastosować podczas zajęć. Są to propozycje dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej i mogą być zastosowane zarówno podczas zajęć lekcyjnych z całą klasą jak i podczas zajęć wyrównawczych, czy indywidualnych.
Wyjątkowość Pani książki polega na tym, że zamieściła Pani opis nie tylko ćwiczeń interaktywnych, ale również znajdziemy w niej płytę CD zawierającą wszystkie prawie 150 ćwiczeń. Jest to bardzo duże udogodnienie dla nauczycieli.
Sam podręcznik został przygotowany z myślą o nauczycielach rozpoczynających pracę z tablicą SMART. Tam oprócz szczegółowych wskazówek pracy z tablicą, jej narzędziami znajdują się sprecyzowane polecenia do każdego ćwiczenia interaktywnego. Jest to na tyle udogodnieniem, że nauczyciel nawet tylko z podstawowymi kompetencjami informatycznymi i niewielkim doświadczeniem z tablicą interaktywną może bez problemu przygotować ciekawe zajęcia dostosowując je do wieku, możliwości i preferencji poznawczych swoich uczniów. Kolejnym walorem tych ćwiczeń jest możliwość ich modyfikowania. Każde ćwiczenie można dostosować do możliwości uczniów i nieskończenie wiele razy wykorzystać. Zastosowane aplikacje z zasobów SMART pozwalają na każdorazowe przekształcanie wprowadzonych danych, co powoduje, że każde ćwiczenie jest niepowtarzalne. Zapobiega to monotonności i zapamiętywaniu przez uczniów gotowych odpowiedzi bez przemyślenia.