Modyfikacja szablonów gier i ćwiczeń w SLSO

Modyfikacja szablonów gier i ćwiczeń w SLSO

Gry edukacyjne są lubiane zarówno przez uczniów, jak i przez nauczycieli. Uczą poprzez zabawę, są kolorowe, aktywizują wszystkich uczniów, dzięki nim nauka staje się przyjemnością. W programie SMART Learning Suite oraz w aplikacji SMART Learning Suite Online możemy szybko stworzyć ćwiczenie oparte na mechanizmie gry komputerowej. Mamy do wyboru wiele szablonów i wiele motywów. Od niedawna wiele szablonów gier w SLSO możemy modyfikować. Spójrzmy, jak szybko stworzyć niepowtarzalną grę dla naszych uczniów.

Składniki:

Przygotowanie:

  • Zaloguj się na swoim koncie SLSO (jeśli jeszcze nie masz konta, załóż je, jest bezpłatne).
  • Kliknij na zielony prostokąt Add Activities. Zauważ, że to centrum tworzenia lekcji. Możesz zacząć od dodania filmu, pustej strony itd… Tylko teraz możesz zaimportować już gotowy plik (np. ze swojego komputera), by dalej nad nim pracować, na przykład dodać gry. Kliknij na Game Based Activitis, jeśli chcesz stworzyć grę, lub wybierz Shout It Out, jeśli chcesz przeprowadzić burzę mózgów 🙂
  • Oto wszystkie gry, których motyw można personalizować (w tej chwili luty 2021):

  • Wybierz szablon gry, uzupełnij go swoją treścią i przejdź dalej Next.
  • Aby zmodyfikować szablon, spośród motywów wybierz Custom i zatwierdź wybór, klikając na napis Next.
  • Ikonka zdjęcia (z dwiema górami) umożliwia zmianę tła. Kliknij na nią, a następnie przeciągnij obraz ze swojego komputera (plik jpg) albo kliknij na pole z napisem Drag an image or browse for one. Wybierz zdjęcie z komputera (Select image) lub wpisz szukane słowo do wbudowanej wyszukiwarki Bing, zaznacz zdjęcie i kliknij OK. Możesz przyciąć zdjęcie, przesuwając niebieskie obramowanie w wybrane miejsce, zatwierdź tło przyciskiem Save.
  • W niektórych grach możesz zmienić kolor czcionki (biała lub czarna). W tym celu kliknij na ikonkę A.
  • W Rank Order oraz Super Sort możesz zmienić układ elementów – kliknij na ikonkę z dwoma prostokątami i strzałką.
  • Gdy wszystko jest gotowe, kliknij Finish.
  • Dodaj kolejne slajdy albo zakończ tworzenie lekcji – naciśnij na Finish Editing w lewym górnym rogu.
  • Uruchom lekcję –  kliknij START. Grę możesz wyświetlić na tablicy/monitorze SMART albo udostępnij swój pulpit, jeśli uczysz zdalnie. Kliknij na ikonkę dwóch ludzików i strzałkę, by wyświetlić instrukcję dla uczniów, którzy chcą zagrać na swoim urządzeniu.

 Wskazówki:

  • Dzięki Shout It Out zbierzemy wypowiedzi uczniów w jednym miejscu. Ćwiczenie ma dwie wersje: przesyłanie tekstu lub zdjęć.  Dodanie tła nie tylko podnosi atrakcyjność ćwiczenia, ale też może służyć celom edukacyjnym. Jeśli na przykład tematem lekcji są zwierzęta żyjące w lesie, tłem można uczynić fotografię lasu. Na geografii świetnie sprawdzi się mapa, na biologii grafika przedstawiająca na przykład komórkę – zadaniem uczniów będzie wysłanie na tablicę nazw.
  • W Rank Order uczniowie mogą ułożyć elementy według określonej kolejności, na przykład warstwy lasu od najniższej do najwyższej, wyrazy w kolejności alfabetycznej, liczby w kolejności rosnącej czy malejącej. Ćwiczenie warto wykorzystać także na zajęciach z wychowawcą, by stworzyć ranking, np. ulubionych filmów. Wówczas zaznaczamy pole Don’t check, by nie było dobrych i złych odpowiedzi.
  • Szybka zmiana motywu tła jest szczególnie przydatna w ćwiczeniu Flip Out. Wcześniej, by przód karty miał inny motyw, niż dostępne, musiałam taką grafikę wraz z napisem przygotować sama w programie SMART Notebook. (Przyznam, że wykorzystuję SN także do tworzenia grafiki). Efekt był zadowalający, ale było to dość czasochłonne. Teraz wystarczy jedno kliknięcie, by mieć spersonalizowane karty. Bomba!

Zapraszam do dzielenia się swoimi przykładami gier!

Magdalena Krupińska

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}