SMART Learning Suite

SMART Learning Suite (SLS) to pakiet programów, który składa się z dwóch części:

  • Pakiet programów instalowanych na komputerze i przeznaczonych do przygotowania, przeprowadzenia i archiwizacji lekcji oraz współpracy z interaktywnymi wyświetlaczami (tablice i monitory interaktywne). Aplikacje te to:
    • SMART Notebook wersja podstawowa,
    • dodatkowe, zintegrowane funkcje premium do SMART Notebook,
      • mechanizm tworzenia ćwiczeń,
      • generator ćwiczeń interaktywnych zawierający gotowe scenariusze aktywności, szaty graficzne i komponenty do wyboru,
      • narzędzie do tworzenia map myśli (Concept Mapping),
      • dodatek pozwalający utworzyć sesję w chmurze, gdzie poprzez stronę internetową na urządzeniach mobilnych, uczniowie mogą wpisywać dowolne teksty lub przesyłać zdjęcia,
      • narzędzie pozwalające na budowanie pojedynczych ocen oraz testów opartych na pytaniach testowych typu : prawda-fałsz, tak-nie, pytanie testowe z jedną poprawną odpowiedzią, pytanie testowe z wieloma poprawnymi odpowiedziami, odpowiedź jako tekst, pytanie o opinie (bez wskazywania poprawnej odpowiedzi),
      • funkcja nagrywania zajęć, która pozwala na odtworzenie w postaci animacji czynności wykonywanych w aplikacji,
      • wyszukiwarka plików graficznych (do wyboru użytkownika zdjęcia lub clipart’y) w sieci Internet dostępna z poziomu programu,
      • wyszukiwarka filmów z serwisu You Tube i wstawiania ich bezpośrednio do treści lekcji,
    • sterowniki i inne dodatkowe aplikacje takie, jak:
      • SMART Ink,
        • wtyczka PowerPoint – wsparcie podczas prezentacji w MS PowerPoint na interaktywnych wyświetlaczach (obsługa gestów, pisanie i rysowanie po slajdach, sterowanie prezentacją),
        • rysowanie i pisanie po oknach systemowych,
        • adnotacje na stronach WWW w przeglądarkach stron internetowych,
        • pisanie i wstawianie napisanego tekstu w aplikacjach MS Word i MS Excel,
        • ustawienia SMART Ink,
    • SMART Ink Document Viewer – pisanie i rysowanie po plikach PDF. Po naniesieniu notatek i rysunków możliwość zapisu całości powrotem do nowego pliku PDF.
    • nagrywarka,
    • klawiatura,
    • pasek narzędzi przechwytywania ekranu,
    • zasłona ekranu,
    • reflektor,
    • wirtualna drukarka systemowa pozwalająca na drukowanie dowolnych plików do programu SMART Notebook,
    • sterowniki z aplikacjami pomocniczymi (ustawienia SMART, aktualizacje i aktywacje SMART, deinstalator SMART),
  • SMART Learning Suite Online – aplikacja chmurowa do dystrybucji materiałów lekcyjnych na indywidualne urządzenia uczniów (smartfony, tablety, komputery przenośne i stacjonarne), ale także do pracy z tablicą interaktywną lub monitorem. Kluczowe funkcje rozwiązania to:
    • Import plików – możliwość zaimportowania pliku SMART Notebook, pdf lub PowerPoint i przekształcenia go w aktywne ćwiczenia, na przykład poprzez dodanie ćwiczeń lub poprzez zamianę dowolnych slajdów w aktywne pola. Uczniowie na swoich urządzeniach pracują indywidualnie lub w parach – mogą po takim slajdzie pisać, rysować, dodawać zdjęcia.
    • You Tube – bezpieczna wyszukiwarka filmów YouTube. Wybrany film zostaje dodany na nową stronę w naszej lekcji. Uczniowie nie widzą niebezpiecznych, zbędnych treści (innych polecanych przez YouTube filmów czy komentarzy).
    • Shout it out – znane z programu SMART Notebook ćwiczenia do burzy mózgów: uczniowie wysyłają ze swoich urządzeń tekst lub zdjęcia.
    • Response – znane z programu SMART Notebook narzędzie do tworzenia testów. Nauczyciel ma do wyboru 5 różnego typu pytań (typu ABCD, wielokrotnego wyboru, pytania otwarte itd…). Uczniowie pracują na swoich urządzeniach, nauczyciel ma możliwość wyeksportowania wyników do arkusza Excel.
    • Game Based Activities – ćwiczenia – znane z programu SMART Notebook szablony ćwiczeń typu Super Sortowanie, Wypełnij puste miejsca plus 2 nowe: Memory match i Team quiz.
    • Ready made activities: Możliwość stworzenia tych samych ćwiczeń, które znajdziemy w programie SMART Notebook (Super Sortowanie, Wypełnij puste miejsca, Dobieranie w pary, Kartkówka z przyspieszeniem, Odsłoń obrazek itd…), plus dwa dodatkowe: Memory Match (gra memory) i Team quiz (wersja Quizu z potworami dla starszych uczniów).
    • Handout & Workspace activities: możliwość przekształcenia dowolnego slajdu w aktywne ćwiczenie dla uczniów. Uczniowie pracują na swoich urządzeniach, dodając tekst i zdjęcia. Indywidualnie (Make this page an individual Handout Activity) lub grupowo (Make this page a collaborative Workspace Activity).
    • Przechowywanie wszystkich lekcji w chmurze – teraz dostęp do wszystkich swoich materiałów lekcyjnych masz z każdego komputera podłączonego do Internetu.
    • Łatwe wyszukiwanie stworzonych lekcji, możliwość wyświetlania według nazwy lub dat.
    • Share link – możliwość podzielenia się lekcją z innym nauczycielem poprzez wysłanie mu linku. Nauczyciel może wysłać link do lekcji uczniom, by dokończyli zadanie w domu lub jeśli byli nieobecni na lekcji.
Nauczanie bez ograniczeń
Wolność od bycia zawsze na czele klasy w celu interakcji z uczniami i ułatwiania nauki.
Więcej niż uczestniczenie, to prawdziwa współpraca
Umożliwiaj uczniom współpracę na swoich urządzeniach, w klasie i poza nią, dając głos uczniom.
Zmieniaj statyczne materiały w interaktywne lekcje
Przekształcaj nowe lub istniejące treści statyczne w dynamiczne, interaktywne zajęcia. Pliki PDF, PowerPoint® i dokumenty Google mogą teraz stać się aktywnymi doświadczeniami edukacyjnymi.
Dostęp zawsze i wszędzie
Obejmuje zarówno korzystanie z komputera stacjonarnego, jak i do nauki online w chmurze.
Z subskrypcją SMART Learning Suite
• Tworzenie i dostarczanie lekcji na dowolnym urządzeniu, w tym na komputerach Chromebook ™. • Dostarczanie treści lekcji na urządzenia uczniowskie. • Elastyczność podczas prowadzenia lekcji: nauczyciele mogą łatwo przełączyć się z funkcji „podążaj za nauczycielem” na „indywidualne tempo ucznia” w dowolnym momencie podczas lekcji. • Wejście do pakietu zawsze i wszędzie - nawet w domu. • Dostęp dla uczniów z dowolnego komputera, tabletu lub telefonu z dostępem do Internetu. • Zaloguj się przy użyciu szkolnego konta Google lub Microsoft®.