Uczeń/uczennica:
- opisuje postawę ludności cywilnej i żołnierzy powstańczej Warszawy,
- zna i rozumie znaczenie pojęć: walka zbrojna, walka cywilna, okupacja, Armia Krajowa, kolportaż, konspiracja, Szare Szeregi,
- zna daty: agresji Niemiec na Polskę (1 IX 1939 r.), agresji ZSRR na Polskę (17 IX 1939 r.), powstania warszawskiego (1 VIII 1944 r.)
- zaznacza na taśmie chronologicznej poznane daty,
- wskazuje na mapie państwa, które dokonały agresji na Polskę we wrześniu 1939 r.,
- rozumie różnice między walką zbrojną i walką cywilną i podaje ich przykłady,
- rozumie przyczyny wybuchu i zna skutki powstania warszawskiego.
Przedmiot:
historia
Poziom:
II etap edukacyjny
Udostępniła:
Lucyna Tułak
Szkoła Podstawowa im. Jana Pszczoły “Wojnara” w Krzczonowie
Uwagi:
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
