Lekcja ukazuje proces narodzin i rozwoju chrześcijaństwa. Pogłębia wiedze historyczną w ujęciu międzyprzedmiotowym. Pracując z przekazami: źródłowymi, symbolicznymi i obrazowymi, uczeń aktywnie uczestniczy w lekcji.
Lekcja może być wykorzystana na religii, a wybrane slajdy na j. polskim (przy okazji omawiania „Quo vadis” w klasie 8.) oraz na historii.
Cele lekcji:
- przedstawienie okoliczności narodzin nowej religii,
- omówienie zasad wiary chrześcijańskiej,
- określenie przyczyn prześladowania chrześcijan w Cesarstwie Rzymskim,
- poznanie etapów chrystianizacji cesarstwa.
Konkurs na najlepszy scenariusz lekcji przygotowany w oprogramowaniu SMART Notebook z wykorzystaniem tablicy interaktywnej SMART Board.
- grę „Supersortowanie”,
- grę „Dopasuj je”.
Przedmiot:
religia, j. polski, historia
Poziom:
II etap edukacyjny
Udostępniła:
VIOLETTA KOZŁOWSKA (violettakozlowska@wp.pl)
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
