Omówienie baśni „Księżniczka na ziarnku grochu”- ustalenie kolejności wydarzeń, zasady pisowni tytułów w cudzysłowie
Czas trwania zajęć: 60 minut
Temat kompleksowy „Nasze lektury”
Temat lekcji: Omówienie baśni „Księżniczka na ziarnku grochu”- ustalenie kolejności wydarzeń, zasady pisowni tytułów w cudzysłowie.
Cele ogólne:
– zapoznanie uczniów z treścią i morałem baśni,
-utrwalenie pisowni wielką literą,
-gromadzenie słownictwa wokół podanego tematu;
-doskonalenie techniki pisania
-zachęcanie do naśladowania pozytywnych zachowań bohaterów lektur
Cele operacyjne, uczeń:
-słucha w skupieniu utworu literackiego;
-formułuje wypowiedzi całym zdaniem;
-odróżnia prawdę od fikcji;
-stosuje w praktyce pisownię wielka literą tytułów, imion i nazwisk;
-gromadzi słownictwo wokół podanego tematu;
-przepisuje tekst z tablicy;
-naśladuje pozytywne zachowania bohaterów lektur,
-udziela odpowiedzi na zadawane pytania,
-układa z rozsypanych wyrazów morały
Przedmiot:
Nieprzyporządkowane
Poziom:
I etap edukacyjny -> Klasa 3
Udostępnił:
Agnieszka Wiśniewska
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Smólniku