Z cyklu “Przepis na lekcję”, odcinek 27. Kartkówka z przyspieszeniem.

Z cyklu “Przepis na lekcję”, odcinek 27. Kartkówka z przyspieszeniem.

O nie, dziś kartkówka — słyszymy narzekania uczniów.

A gdyby zamiast tego usłyszeć taką rozmowę?:

Gra rozpoczęta!

Czyj samochodzik wykolei się i straci cenny czas?

Kto będzie pierwszy na mecie?

Tak działa quiz SMART Przyspieszenie (wcześniej znany jako Kartkówka z przyspieszeniem). Sprawdźmy, co jest potrzebne do tego przepisu na lekcję!

Składniki:

  • program SMART Notebook lub SMART Learning Suite Online,
  • tablica lub monitor SMART.

Przygotowanie:

  • Uruchom program SMART Notebook,
  • Kliknij na ikonkę Ćwiczeń i wybierz quiz “Przyspieszenie”.
  • Wprowadź pierwsze pytanie: do wyboru masz pytania typu ABCD lub Prawda/Fałsz. Uzupełnij odpowiedzi, zaznacz, która z nich jest poprawna. Program automatycznie pomiesza odpowiedzi, nie musisz więc się głowić, czy teraz pora poprawną odpowiedź umieścić w polu A czy B.
  • Dodaj kolejne pytanie, klikając na niebieski prostokąt “Dodaj pytanie”. Możesz dowolnie przeplatać typy pytań.
  • Twoje pytania są widoczne po prawej stronie. Możesz wrócić do edycji dowolnego z nich, klikając na nie. Jeśli chcesz zmienić kolejność pytań, chwyć pytanie w polu z trzema kropkami i przenieś je do góry lub na dół.
  • Gdy pytania wraz z odpowiedziami są gotowe, kliknij “Dalej”.
  • Teraz możesz ustalić limit czasowy dla każdego pytania bądź z niego zrezygnować i dać uczniom tyle czasu, ile zechcą. Z limitem czasowym gra jest bardziej dynamiczna.
  • Wciąż możesz wrócić do trybu edycji pytań, wystarczy, że naciśniesz na przycisk “Poprzedni”.
  • Gdy wszystko jest gotowe, kliknij “Zakończ”.
  • Aby zagrać z uczniami, kliknijcie “POCZĄTEK”. Wybierz, ile osób będzie dotykało tablicy/monitora. Uwaga, mogą grać maksymalnie 4 osoby/4 drużyny, ale tylko na urządzeniu wielodotykowym.
  • Teraz zawodnicy wybierają swoje zwierzęce awatary (klikają na zwierzątko, a następnie na ikonkę “ptaszka” potwierdzającego wybór).
  • Gramy! Zawodnicy odpowiadają na to samo pytanie, przyciskając na tablicy/monitorze odpowiednią ikonkę.

Wskazówki:

  • Z limitem czasowym gra jest bardziej dynamiczna.
  • Jeśli masz w swojej sali tablicę interaktywną, upewnij się, że jest poprawnie skalibrowana. Precyzja dotyku jest tu dość ważna.
  • Warto na końcu raz jeszcze wyświetlić wszystkie pytania i odpowiedzi, by utrwalić wiedzę uczniów. W tym celu kliknij na napis “Przejrzyj odpowiedzi”. Będziecie mogli sprawdzić poprawną odpowiedź oraz to, jak odpowiadali poszczególni gracze.

W SMART Learning Suite Online szablon quizu znajdziesz wśród Game Based Activities. Nosi nazwę Speedup.

Magdalena Krupińska

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}