Cele lekcji:
- wdrażanie uczniów do rozpoznawania różnych symboli religijnych,
- zapoznanie uczniów z założeniami religii islamu i związanymi z nią pojęciami,
- uświadomienie uczniom wkładu kultury arabskiej do kultury europejskiej,
- kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Po zakończonych zajęciach uczeń/uczennica:
- zna pojęcia: islam, Koran, muzułmanin, meczet, minaret, Mekka, Półwysep Arabski,
- wie kim był Mahomet,
- potrafi zaznaczyć na taśmie czasu rok, w którym narodził się islam,
- prawidłowo operuje pojęciami poznanymi w trakcie lekcji,
- wskazuje na mapie Mekkę,
- rozróżnia symbole religijne.
- grę „Supersortowanie”.
Przedmiot:
historia
Poziom:
III etap edukacyjny
Udostępniła:
Urszula Rogalska, Aneta Sadowska (odwrocie@o2.pl)
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
