Cel ogólny:
– poznanie najstarszych miast Polski
Cele szczegółowe:
– umiejętność określenia administracyjnego i geograficznego położenia miast Polski
– wyjaśnienie znaczeń słów: miasto, zabytek
– uświadomienie znaczenia zabytków dla miast
WIADOMOŚCI
Uczeń:
• określa definicję miasta i zabytku
• wskazuje najstarsze miasta Polski
• wyjaśnia dlaczego Kalisz jest najstarszym miastem Polski
• wyjaśnia, gdzie i dlaczego budowano miasta
UMIEJĘTNOŚCI
Uczeń:
• klasyfikuje informacje o miastach leżących nad rzekami
• wymyśla zagadkę o Warszawie
• ocenia, które miasto jest najważniejsze
Metody: podające, aktywizujące
Formy: praca w grupie, praca zbiorowa
Środki dydaktyczne: atlasy geograficzne Polski
Przedmiot:
przyroda, biologia
Poziom:
II etap edukacyjny
Udostępniła:
Małgorzata Krysztopolska
Szkoła Podstawowa w Rużu
Uwagi:
Ten plik nie zawiera zawartości Adobe Flash i działa z nowszymi wersjami SMART Notebook (wersja 17 i nowsze dla Windows, wersja 16.2 i nowsze dla Mac). Dowiedz się więcej.
