Jak ułatwić sobie pracę z tablicą interaktywną ? Część 2

Jak ułatwić sobie pracę z tablicą interaktywną ? Część 2

Nowoczesna i Interaktywna klasa w szkole podstawowej, nie może obyć się bez nowej pomocy naukowej jaką jest tablica interaktywna. Mając do wyboru wielu producentów, Marek i technologii, ciężko porównać możliwości i dokonać wyboru odpowiedniego rozwiązania.

Poszukując okazji lub najtańszego rozwiązania zbyt często mamy okazję dokonać zakupu w „super cenie” niż zakupu „super urządzenia”. Co za tym wyborem idzie? Z reguły rozwój wypadków jest podobny u wielu użytkowników. W najlepszym z nich tablica interaktywna jest obsługiwana przez jedną osobę w szkole, która potrafi opanować jej „specyfikę” użytkowania.’

 

 

Mając na uwadze łatwość korzystania z tablicy interaktywnej na zajęciach szkolnych oraz jej niezawodność, warto sprawdzić stopień wygody i intuicyjności opisywany w ulotkach  producenta. Jeśli dojdzie do prezentacji docelowego urządzenia w szkole, możemy dowiedzieć się i sprawdzić jak zadbano o komfort pracy nauczyciela projektując tablicę interaktywną i jak łatwo będzie wykorzystać urządzenia prezentacyjne już obecne w szkole(zapraszam do części pierwszej artykułu).

Zestaw zintegrowany SMART SB680i2

Ze względu na różny stopień zaangażowania urządzeń interaktywnych w zajęcia lekcyjne oraz nadal niedostateczną ilość tablic interaktywnych w szkołach, z jednym zestawem pracuje większa grupa uczniów i nauczycieli.

Ten fakt, warto uwzględnić podczas oceny tablicy interaktywnej na prezentacji  przed zakupem.  Dla większej grupy użytkowników tablicy interaktywnej, warto przewidzieć możliwość maksymalnie intuicyjnego sposobu obsługi . W tym celu warto przyjrzeć się kompletnym  zestawom interaktywnym,  oferowanym przez producenta tablicy interaktywnej.  Może okazać się, że zestaw zintegrowany tablica+projektor  jednego producenta posiada porównywalną cenę do zestawu „kombinowanego” z tablicy interaktywnej, projektora, uchwytów, okablowania, przyłączy etc.  a  wygoda i łatwość obsługi przeważa na korzyść gotowego rozwiązania.

 

Włącznik projektora w tablicy SB685ix

Zestawy oferowane są ze wszystkimi  elementami niezbędnymi do rozpoczęcia pracy, co niezwykle ułatwia prawidłowe kompletowanie zestawu interaktywnego. Czytelna instrukcja pozwala na instalację w klasie bez popełnienia błędów, nawet bez pomocy wykwalifikowanych instalatorów.

W rezultacie otrzymamy zestaw który nie stawia barier użytkownikom, zarówno od strony sprzętowej jak i oprogramowania (które jest oferowane razem z tablicą interaktywną).  Cała obsługa i przygotowanie tablicy interaktywnej do zajęć, ograniczy się do jednego przycisku na jej obudowie.

 

Zestaw zintegrowany SB680i3
System On montowany w półkę tablicy

Jeśli już jesteśmy szczęśliwym użytkownikiem tablicy interaktywnej z projektorem innego producenta niż producent tablicy, możemy ułatwić sobie pracę z takim zestawem przez zastosowanie modułu włącznika projektora– SYSTEM ON, montowanego w półce tablicy. Kiedy tablica jest wykorzystywana przez wielu nauczycieli, częstym przypadkiem, utrudniającym lub uniemożliwiającym korzystanie z zestawu interaktywnego  podczas zajęć jest obsługa projektora multimedialnego (będącego jego elementem). Niejednokrotnie jest to brak  pilota do projektora lub jego wyczerpane baterie. Taki prosty zabieg, jak włącznik w tablicy interaktywnej, raz na zawsze rozwiązuje podobne niedogodności.

Rozwiązanie można stosować zarówno w tablicach interaktywnych już zakupionych jak i tych dopiero planowanych w budżecie. Montaż modułu SYSTEM ON nie narusza gwarancji producenta na tablicę interaktywną.

W połączeniu z funkcjonalnością tablicy dotykowej (która nie wymaga specjalnych, zasilanych pisaków) moduł SYSTEM ON stwarza znakomite warunki do wygodnego stosowania tablic interaktywnych instalowanych w klasach.  Zestaw interaktywny rozbudowany o elementy dodatkowe, jest niezawodnym zawsze kompletnym i gotowym do pracy narzędziem edukacyjnym dla wszystkich użytkowników.

 

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}