Gra bardzo nas zaintrygowała i postanowiliśmy ją wypróbować podczas prowadzonych przez nas warsztatów pt. „Przegląd narzędzi interaktywnych wspierających zajęcia nauczania wczesnoszkolnego. Zabawy motoryczne i ruchowe wspierane komputerowo.”, który odbył się w ramach Konferencji Wojewódzkiej „Rozwojowy kontekst wczesnoszkolnej edukacji informatycznej” w Mielcu w dniach 17 – 18 marca 2017 roku.
Dostosowaliśmy zabawę tak, aby gracze – nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego – mogli z jednej strony poznać sama grę i inne pomoce dydaktyczne, a z drugiej dobrze się bawić. Wykorzystaliśmy w tym celu Tiggly (http://www.tiggly.com/) oraz iMO LEARN (http://www.i3-learning.com/pl/products/hardware/i3-imo-learn) oraz oczywiście masę quizów przygotowanych przez nas w SMART Lab, dodatku do programu Notebook. Niemniej ważnym celem było pokazanie jak wszystkie te elementy można wykorzystać w czasie zajęć nie tylko razem, ale również każdy z osobna.
Największym zaskoczeniem dla drużyn była nauka nazw kształtów w języku hiszpańskim i liczenia od 1 do 10 w języku japońskim. Te zadania nauczyciele realizowali poprzez zabawę systemem Tiggly na tabletach. Na zakończenie były quizy, które sprawdzały rezultaty nauki. Zwycięska drużyna otrzymywała punkt w postaci jaja potwora.
Spora porcja śmiechu i gorącej rywalizacji pojawiała się przy zadaniach ruchowych wykonywanych przy pomocy „kostek – siedzisk” systemu iMO LEARN. Zawodnicy musieli wykazać się refleksem, koordynacją ruchową i umiejętnościami w zakresie wykonywania w pamięci działań arytmetycznych oraz rozpoznawania części mowy. Były to prawdziwe zawody łączące ruch fizyczny z uczeniem się.
Każdy z dwóch warsztatów był półtoragodzinnym czasem wytężonej pracy, ale również wspaniałej zabawy zarówno dla nas, jak i dla uczestników – graczy, co potwierdziły przeprowadzone na koniec każdego spotkania ankiety. Dla każdej drużyny znalazły się drobne nagrody za zajęcie miejsc na podium oraz upominki pocieszenia dla przegranych. Mamy nadzieję, że dołączone zdjęcia chociaż w części oddają to co działo się w czasie warsztatu.
Cała gra została udostępniona przez autora nieodpłatnie pod adresem http://blearning.eradigital.es/index.php/2015-02-12-17-20-43/37-monster-quiz-the-board-game?showall=&start=3. Tam znajduje się opis gry oraz wszystkie niezbędne elementy (plansza, pionki i inne) w formie plików graficznych do wydrukowania. Zachęcamy do wykorzystania jej podczas zajęć.