Nowa wersja 16.1 SMART Notebook jest już dostępna do pobrania!

Nowa wersja 16.1 SMART Notebook jest już dostępna do pobrania!

Tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego mamy możliwość pobrać najnowszą wersję SMART Notebook oznaczoną liczbą 16.1, która nie jest rewolucją, ale ewolucją zapowiadaną przez Smart Technologies już przy publikacji wersji 16.

 

 

Po instalacji i uruchomieniu aplikacji, w oczy rzuca się odnowiona szata graficzna interfejsu. Nieznacznie zmienione kształty wszystkich ikon oraz ich kolorystyka. Inny jest też domyślny układ poszczególnych przycisków narzędzi i funkcji. Nie powoduje to utrudnień dla osób, które dotychczas pracowały z tym programem. Czuć jednak „powiew świeżości” w interfejsie oprogramowania.

 

Najciekawszą zmianą jest nowa opcja pozwalająca na przeniesienie prawie wszystkich ćwiczeń ze SMART Lab do sieci Internet. Każde przygotowane za pomocą tego narzędzia zadanie interaktywne może zostać, nie tylko wykonane bezpośrednio na tablicy, ale również uruchomione na stronie classlab.com. Uczniowie indywidualnie rozwiązują ćwiczenia interaktywne za pomocą swoich urządzeń mobilnych lub komputerów.

Druga pokaźna zmiana, to pożegnanie ze SMART Response w kształcie jaki do tej pory znaliśmy, a pojawienie się wersji oznaczonej liczbą 2. Nowa odsłona aplikacji pozwala na udzielanie odpowiedzi tylko przez stronę internetową uruchomioną na urządzeniu przenośnym. W śród typów zapytań są pytania testowe z jedną lub wieloma poprawnymi odpowiedziami, pytania o opinię, pytania otwarte z krótką odpowiedzią itp. Wyniki testów prezentowane są graficznie w postaci wykresu, chmury słów, możliwe jest również omówienie sprawdzianu oraz eksport do arkusza kalkulacyjnego.

 

 

SMART Notebook 16 był ostatnią wersją zawierającą SMART Response, która obsługiwała piloty do udzielania odpowiedzi przez uczniów i zawierała cyfrowy dziennik nauczyciela z wynikami wszystkich przeprowadzonych testów. Przy aktualizacji do wersji 16.1 warto pomyśleć o wykonaniu kopii pliku z danymi (plik z rozszerzeniem teacher najczęściej w katalogu Moje dokumenty).

Dodatkiem spinającym SMART Lab i SMART Response 2 jest funkcja Konto. Pozwala ona na utworzenie profilu nauczyciela, zezwalającego na „rezerwację” kodu dostępu dla wszystkich ćwiczeń i testów. Dzięki czemu w ciągu całej lekcji uczniowie rejestrują się na stronie classlab.com tylko raz wpisując „zarezerwowany” klucz. Nauczyciel natomiast uruchamia jedynie poszczególne aktywności bezpośrednio ze SMART Notebook. Dodatkowo pedagog może podać swoje nazwisko, aby uczniowie szybciej odnaleźli ćwiczenia przez niego przygotowane.

 

 

Sam SMART Lab w wersji 16.1 wzbogacił się o nową aktywność pod tytułem Quiz z potworami, który działa tylko w wersji mobilnej (uczniowie mogą go rozwiązywać jedynie poprzez stronę WWW). Nauczyciel przed uruchomieniem testu dzieli podopiecznych na wybraną liczbę grup, które będą ze sobą rywalizować. Punktowane są poprawne odpowiedzi i szybkość ich udzielania. Wyniki poszczególnych zespołów to suma rezultatów zawodników. Na tablicy zaś cała klasa może na bieżąco śledzić postępy, które są prezentowane poprzez „wykluwanie” się z „jaj” nowych potworów dla każdej grupy osobno. Na zakończenie quizu na tablicy nauczyciel może przeprowadzić podsumowanie testu, przegląd wyników itp. Zaangażowanie uczniów jest zagwarantowane.

 

W pozostałych aktywnościach SMART Lab pojawiły się dwa nowe tematy. W szablonie Sortowanie znajdziemy Piratów, a w Ustalaniu kolejności – Koszykówkę.

SMART Notebook 16.1 jest dostępny dla wszystkich użytkowników posiadających aktywną subskrypcję SMART Learning Suite. Wersja programu jest do pobrania na stronie http://education.smarttech.com/en/products/notebook/download. Znając klucz produktu (licencyjny) SLS pod tym linkiem http://www.smarttech.com/support/browse+support/product+key+informationmożemy sprawdzić czy mamy aktywną subskrypcję.

Dla wszystkich osób chcących po raz pierwszy zapoznać się z programem Notebook 16.1 polecamy bezpłatną, 45-dniową wersję trial http://education.smarttech.com/en/products/notebook/download#trial.

AS

SMART Notebook

Stworzony dla nauczycieli przez nauczycieli

SMART Notebook został przygotowany i dopracowany w oparciu o opinie nauczycieli, dzięki czemu wyposażono go w funkcje pomagające wykreować interesujące i dynamiczne lekcje. SMART Notebook jest również skonstruowany tak, aby wspierać różne metody nauczania, od dużych klas i małych grup, aż po naukę indywidualną.

Dostęp do wysokiej jakości zasobów

Uzyskaj wgląd w SMART Exchange, biblioteki online, która oferuje ponad 60 000 wysokiej jakości darmowych lekcji i pomocy dydaktycznych. Plusem jest możliwość korzystania z dodatkowej zawartości, tworzonej na bieżąco przez ponad 3 miliony aktualnych użytkowników SMART Notebook z całego świata.

Intuicyjne narzędzia do nauki

SMART Notebook zawiera instrumenty, które sprawiają, że tworzenie lekcji staję się prostym i intuicyjnym doświadczeniem. Zacznij od razu aby oszczędzać czas na przygotowywaniu zajęć i skup się na uczeniu uczniów.

Standaryzacja ze SMART Notebook

Teraz możesz kupić SMART Notebook i wykorzystywać go z innymi markami interaktywnego sprzętu, co pozwoli Ci utworzyć jedną zestandaryzowaną platformę naukową, która pomoże uczniom i nauczycielom pracować efektywniej i korzystać przy tym z już zakupionych do klasy urządzeń.

 

W Polsce dystrybutorem produktów SMART Technologies jest firma Image: www.irs.com.pl

 

O SMART Technologies

Od kiedy w 1991 roku SMART Technologies wprowadził swoją pierwszą dotykową tablicę interaktywną SMART Board™, firma rozpoczęła tradycję tworzenia innowacyjnych, łatwych w obsłudze rozwiązań, które zapewniły jej ogólnoświatową rozpoznawalność i zaufanie klientów. To właśnie tej tradycji SMART Technologies zawdzięcza swoją obecną pozycję globalnego lidera rynku tablic interaktywnych oraz strategicznej współpracy z Intel Corporation. Stale rozszerzana linia produktów SMART sprawiła, że praca zespołowa oraz skuteczne nauczanie oparte na technologiach interaktywnych są dostępne dla milionów ludzi na całym świecie.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}