Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie

Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie

Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie
Matematyczne Va Banque w w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie

Nazywam się Monika Kubica. Jestem nauczycielką matematyki w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie. W swojej pracy bardzo często korzystam z technologii informacyjno – komunikacyjnej. Lubię łączyć tradycyjne nauczanie z nowoczesnością. Dlatego też, z ogromną przyjemnością tworzę scenariusze lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej SMART Board. Jestem częstym gościem strony internetowej www.tablice.net.pl. Dzięki umieszczonym na tej stronie scenariuszom lekcji opracowanych przez innych nauczycieli nauczyłam się tworzyć lekcje w programie SMARTNotebook.

Po przeczytaniu artykułu Arkadiusza Stefana Zagraj na lekcji z uczniami Va Banque – stwórz grę, która sprawdzi wiedzę uczniów wpadłam na pomysł zorganizowania konkursu matematycznego wykorzystując w nim szablon gry Va BanqueKonkurs oparty jest na znanym teleturnieju telewizyjnym. Dzieci i młodzież bardzo lubią rywalizację, grupowe zmagania, stąd mój pomysł, by zorganizować międzyklasowy konkurs drużynowy. W naszej szkole taki rodzaj konkursu matematycznego odbył się po raz pierwszy. Celem konkursu było:

– popularyzowanie wśród uczniów wiedzy matematycznej,

– stworzenie możliwości sprawdzenia własnego poziomu wiedzy i umiejętności, a także rywalizacji

– w dziedzinie matematyki,

– podkreślenia znaczenia pracy zespołowej w osiąganiu sukcesu,

– wspieranie uzdolnień,

– promocja szkoły, nauczycieli i uczniów biorących udział w konkursie.

Konkurs został przeprowadzony 12 marca 2013 roku. W tej edycji konkurs adresowany był do uczniów klas pierwszych. Do konkursu zgłosiło się 24 uczniów, którzy utworzyli 8 grup. Każda grupa liczyła 3 osoby. Zadania podzieliłam na pięć kategorii: ułamki zwykłe i dziesiętne, potęga i pierwiastek, mieszanka zadań, procent i promil oraz wyrażenia algebraiczne. W każdej kategorii były zadania o zróżnicowanym stopniu trudności za: 100, 200, 300, 400 oraz 500 punktów. Na rozwiązanie zadania uczniowie mieli określony czas, który mierzyliśmy stoperem. Zadanie za 100 pkt – 1 minuta, 200 pkt – 1,5 minuty, 300 pkt – 2 minuty, 400 pkt – 2,5 minuty oraz zadanie za 500 pkt – 3 minuty. Podczas konkursu nie można było używać kalkulatorów. Zadania konkursowe obejmowały treści podstawy programowej.

W każdej grupie wybrano lidera oraz sekretarza, a następnie liderzy losowali numer swojej drużyny. Wybór pierwszego zadania należał do grupy, która wylosowała nr 1. Każda drużyna rozwiązywała wybrane zadanie za dowolną ilość punktów i z dowolnej kategorii na przygotowanych kartach, a następnie po zakończeniu czasu grupa, która wybierała zadanie udzielała odpowiedzi. Jeśli zadanie było rozwiązane prawidłowo drużyna otrzymywała punkty, jeśli błędnie, szansę podania prawidłowej odpowiedzi miała kolejna grupa. W przebiegu konkursu pomagali mi uczniowie klas drugich i trzecich naszego gimnazjum. Konkurs prowadził Mikołaj, Małgosia – była moją asystentką, Kamil – kamerzystą, Wojciech – fotografem, a Joanna – reporterką. Konkurs okazał się strzałem w dziesiątkę. Bardzo spodobał się uczniom i został miło przyjęty przez uczestników, którzy zaraz po skończonym konkursie zgłosili chęć uczestnictwa w kolejnej edycji.

Dzięki wspaniałym sponsorom Image Recording Solutions Sp. z o.o. mogłam nagrodzić trzy pierwsze miejsca. Za zajęcie I miejsca uczniowie otrzymali zestawy 3 głośników komputerowych Media-Tech MT3318 , a za II i III miejsce uczniowie otrzymali pomysłowe, bo w kształcie ołówka – pendrivy.

Nagrody i przygotowane przeze mnie dyplomy zostały uroczyście wręczone przez panią dyrektor naszego gimnazjum Barbarę Kornaś. Na zakończenie konkursu zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc w organizacji konkursu.

Monika Kubica

Plik z grą konkursową

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #2064a1;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}